sobota, 20 stycznia 2018

Tajemny ogień - C.J. Daugherty, Carina Rozenfeld



Tajemny ogień - C.J. Daugherty, Carina Rozenfeld
Otwarte, 2015
tłumaczenie: Małgorzata Hesko - Kołodzińska
ston: 392
cykl: Tajemny ogień (tom 1)



Ja w przeciwieństwie do wielu znanych mi osób mam bardzo zróżnicowany gust książkowy, który zależy nie tyle od stałych preferencji lecz chwilowych upodobań, a na to co w danej chwili mi się spodoba, a co nie, ma w dużym stopniu wpływ pogoda ;) Dlatego staram się nigdy nie zastrzegać, że czegoś nie czytam – czytam wszystko, tylko w odpowiedniej chwili. Stały trend wygląda tak, że w lecie najbardziej podchodzą mi kryminały i thrillery – i to te najbardziej mroczne, na przykład skandynawskie. W zimie zaś najbardziej kuszą mnie wszystkie „lekkie” książki, fantastyka, zwłaszcza ta młodzieżowa, powieści przygodowe i utrzymane w lekkim tonie obyczajowe – te wakacyjne.

„Tajemny ogień” pań C.J. Daugherty, Cariny Rozenfeld jest jedną z książek, którą planowałam przeczytać od momentu gdy się ukazała – skierowany do młodzieży dwutomowy cykl z wątkiem fantastycznym – jest właśnie tym czego potrzebowałam w zimny styczniowy wieczór.
C.J. Daugherty, Carina Rozenfeld


C.J. Daugherty jest znana, także polskim, czytelnikom z bardzo popularnej serii dla młodzieży: „Wybrani”

Mamy tutaj dwójkę nastoletnich bohaterów – Francuza imieniem Sacha, na którym ciąży śmiertelna klątwa rzucona wiele wieków wcześniej na pierworodnych potomków jego rodu. Trzynastu chłopców z trzynastu pokoleń umrze w dniu swoich osiemnastych urodzin, co znaczy, że Sachy zostało już tylko kilka tygodni. Jedyną nadzieją dla niego jest potomkini potężnej alchemiczki, która rzuciła klątwę – tylko trzynasta może pomóc trzynastemu. Problem w tym, że mieszkająca w Anglii Taylor dopiero – z niemałym zdumieniem – odkrywa drzemiące w niej moce. A o ich kontrolowaniu czy świadomym wykorzystywaniu nie ma więc mowy. Czas ucieka, a młodzi bohaterowie musza zmierzyć się z niejedną przeszkodą, która stanie na ich drodze, by wspólnie stawić czoła niebezpieczeństwu.

Pierwsze wydanie: wrzesień 2015
Carina Rozenfeld to francuska pisarka specjalizująca się głównie w książkach dla dzieci oraz fantastyce młodzieżowej, niestety żadna z jej indywidualnych powieści nie ukazała się jeszcze na polskim rynku

Cała historia została rozpisana na dwa tomy, od razu uprzedzę więc, że w „Tajemnym ogniu” nie doczekamy się rozwiązania. Tak naprawdę możemy co najwyżej poznać bohaterów, ich zmagania z własnym przeznaczeniem, oraz delikatnie odczuć siły zła z którymi będą się musieli zmierzyć. Sądzę, że wszystkie fabularne fajerwerki przypadną na drugą odsłonę tej opowieści. Co nie zmienia jednak przyjemności jaką można czerpać z czytania pierwszej.


Obie autorki mają już na swoim koncie kilka wydanych powieści – co wyraźnie widać po sposobie i lekkości z jaką posługują się słowem, zarówno do budowania napięcia jak i oddawanie uczuć bohaterów. I choć sama fabuła wydaje mi się dosyć przewidywalna, to nie da się ukryć, że książkę po prostu się świetnie się czyta. Polubiłam zarówno Taylor jak i Sachę i jestem bardzo ciekawa ich dalszych losów, autorki pozostawiły ich bowiem w takim miejscu, że właściwie wszystko może się wydarzyć – liczę więc na to, że tym razem zostanę co najmniej kilka razy zaskoczona ;) 

3,96/5 - goodreads.com
7,56/10 - lubimyczytac.pl

8 komentarzy:

  1. Mnie przewidywalność mnie przeszkadza. Nie mówię nie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam. Jestem ciekawa drugiego tomu, którego ciągle nie mogę dopaść. ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaczęłam to kiedyś czytać, ale... cóż, nie polubiłyśmy się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi ta powieść przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z C.J Daugherty spotkałam się już przy serii "Wybrani" i jej sposób pisania nawet mi przypasował, więc możliwe, że sięgnę po inne jej działa :D
    Pozdrawiam,
    Weronika z Od książki strony

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę mam na swojej czytelniczej liści, ale jest na niej dużo powieści, więc nie wiem kiedy uda mi się ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń